Eerste week in The U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu Eerste week in The U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu

Eerste week in The U.S.A.

Door: Rik den Haan

Blijf op de hoogte en volg Rik

26 September 2012 | Verenigde Staten, Eau Claire

Hallo iedereen!

Ik had niet verwacht dat ik na de eerste week al een blog zou gaan bijhouden. Maarja.. Spaans leren is ook niks aan, dus hier komt hij dan: Mijn eerste reisverslag!

Vorige week vrijdag ben ik vanaf Schiphol naar Londen vertrokken. Het vertrek was niet makkelijk, want je beseft op Schiphol toch opeens wel dat je nu echt je familie en vrienden en nog een erg belangrijk persoon (zal geen naam noemen ;p) voor 9 maanden moet gaan missen.
Na al het afscheid nemen kon mijn reis beginnen! Het begon gelijk goed want toen ik in het vliegtuig zat kregen we te horen dat er vertraging was (natuurlijk). En doordat ik maar een uur de tijd had om in Londen over te stappen op het volgende vliegtuig naar Chicago, heb ik die gelijk gemist. Ik moest ongeveer een uur wachten op Schiphol, daarna ruim 2 uur op Heathrow en daarna nog ander half uur op Chicago O'Hare, om door te vliegen naar Eau Claire. Het was dus best een lange dag :S.

Toen ik uiteindelijk in Eau Claire aangekomen was, werd ik door een vrijwilliger (Karen) van AFS opgewacht. De eerste nacht heb ik bij haar thuis doorgebracht. En de volgende dag zijn we naar een parade van 2 scholen gegaan, waar Diane (host-moeder) op ons stond te wachten. Megan (host-zus) zit in de band van één van de scholen, dus daar hebben we nog even naar gekeken. De uniformen waren erg bijzonder om te zien (net als in de films).

Uiteindelijk aangekomen in het huis van Diane en Don (host-vader) heb ik een beetje rondgekeken, in het best wel typisch Amerikaanse huis. En natuurlijk hebben ze ook zo'n enorme benzine slurper voor de deur staan :p.
Even het gezin op een rijtje: ik heb een host-moeder (Diane), een host-vader (Don), een host-zus (Megan) en een host-broer (John). Alleen wonen Megan en John op zichzelf.

Na het kennis maken en het uitpakken van mijn spullen had ik even 2 dagen de tijd om te wennen aan het huis en de spullen voor school te regelen. Ik kon kiezen uit 240 verschillende classes, dus dat heeft me even wat tijd gekost (en niet alles kon nog gekozen worden omdat school al 2 weken bezig was). Maar dit is wat het uiteindelijk geworden is: Algebra, US History, English, Photography, Spanish en Criminal Justice.
En toen dat geregeld was ben ik voor mijn eerste dag naar North High School gegaan. Ik heb les van 7.40 tot 14.50, moet dus vroeger opstaan dan normaal om met de fiets (wat ze hier totaal niet gewend zijn) naar school te gaan.

Ondertussen heb ik een week school gehad. En doordat ik zo veel verschillende classes heb is school wel beter uit te houden. Maar school blijft school, dus een beetje saai is het wel. Gelukkig heb ik wel al wat vrienden gemaakt, waardoor het weer beter uit te houden is!

In mijn vrije tijd ben ik naar een gewone voetbal wedstrijd geweest, naar een American Football wedstrijd, naar een Mall in de buurt, heb ik meegereden met een Homecoming parade van een andere school, naar de bios en naar een picknick voor allemaal exchange students geweest. Er is dus genoeg te doen.

Ik ga mijn best doen om binnenkort weer een reisverslag te maken. Denk alleen niet dat ik het voor elkaar ga krijgen om er elke week één te schrijven.

Voor nu zet ik ook wat foto's van het huis en wat andere dingen op mijn overzicht, zodat iedereen er een beetje een beeld bij krijgt :P.

Groeten,
Rik

En tot over 9 maanden!

  • 27 September 2012 - 12:36

    Eke Roos:

    Hey Rik,
    Shouldn't you post your experiences in (US-) English? Otherwise, nice blog ... well done !!
    GreetzEke

  • 27 September 2012 - 17:36

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hoi Rik,
    Leuk om je reisverslag te lezen. Volgens ons voel jij je al een beetje Amerikaan of niet ? 't Was best even wennen denken wij zo. Op de eerste foto die je gestuurd hebt, met je host moeder en zus, lijkt het ons dat je het goed getroffen heb met hen. Ze lijken heel aardig.
    Zit er veel verschil in de gang van zaken op school, vergeleken met Nederland ? Heb je moeite met steeds maar in het Engels of Amerikaans te moeten denken en praten ?
    Veel plezier en fijne 9 maanden gewenst.
    Groetjes,

    Oma en opa.

  • 27 September 2012 - 18:50

    Anita:

    Ha Rik,
    Je hebt het echt leuk opgeschreven. Ik krijg een steeds beter beeld van je omgeving, wat je allemaal meemaakt en doet en hoe het op school is. Heb trouwens nog steeds niet gevraagd in welke klas je bent geplaatst. Bij deze dus. Hoe heet die kitten eigenlijk? Ziet er wel grappig uit. Ben benieuwd naar je volgende verslag; misschien ga je het wel leuk vinden om stukjes te schrijven. Je weet maar nooit.
    Veel plezier verder en 'have a nice weekend'.

  • 27 September 2012 - 21:09

    Ella Van Den Heijkant:

    Hallo Rik,
    Zo je bent lekker vlot met je reisverslag.
    Leuk om te lezen en vooral die foto's geven een duidelijk beeld van hoe het er allemaal uitziet daar.
    Your American Live There!
    En je zult merken Rik, dat je je snel thuis voelt daar en snel meedraait in die Amerikaanse maatschappij.
    Ook voor het thuisfront went het snel, zeker als het goed gaat daar.
    Felix zit nu al weer 2 maanden in Amerika!
    Het gaat allemaal supersnel en je doet ongelovelijk veel ervaring op.
    Have fun there!

  • 27 September 2012 - 22:24

    Ieteke:

    Hoi Rik,
    Het duurde even voordat ik je had gevonden op "waarbenjij.nu". Gaaf hoor, dat je nu al een verslag hebt geschreven, had ik nog niet zo snel verwacht haha. Door die foto's krijg ik al een aardig beeld van je leven daar en van het huis waarin je nu woont. Lekker ruim hoor, en ook leuk, dat gekke karretje naast je huis, dat is net zo'n karretje waar Marloes in Roompotstage in moest rijden, en waarmee ze per ongeluk door de slagboom reden omdat de enorme voet van "koos konijn" ineens onder de rem vastzat, waarbij het dak er gewoon vanaf schoof, een onth.... karretje dus. Je mag in Amerika nog niet rijden met je rijbewijs, maar misschien kun je in dat "scheurijzer" en eindje karren?
    Went het schoolsysteem al een beetje? Wel al vrienden zie ik, dat is mooi. Nou Rik, veel plezier!! Maak er een toffe tijd van!..... en .... we vergeten je niet hoor!!!

    Ieteke

  • 28 September 2012 - 13:55

    Peter Den Haan:

    Even een paar Nederlandse grapjes tussendoor.

    Vraagt de chauffeur, die zijn doof wordende baas van kantoor komt halen: "Zo ouwe rukker, weer de hele dag gezopen en achter je secretaresse aangezeten?" Zegt de baas: "Nee hoor, ik heb een gehoorapparaat gekocht."

    Onze dansleraar heet mijnheer Wals......Dat is ook toevallig zeg, Wals voor een dansleraar. Dat verzin je niet. Nee. Voor hetzelfde geld was hij wegenbouwer geweest.

    Ik eet geen vlees meer sinds mijn slager borsten heeft gekregen.

    Ik vraag aan de bakker om de grootste taart die hij in de winkel heeft. Bakker weg naar achteren en komt terug met zijn vrouw.

    Ik ben elektricien geweest, maar ik kon niet meer tegen de spanning.

    Een oude man staat bij een pas gedolven graf als er een kleine jongetje naar hem toe komt en zegt: "Lekker hè opa, effe d'r uit.

    Tot slot, en dat is geen grapje, gefeliciteerd met je vader.........

    Hartelijke groeten, ook namens Ziggo,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eau Claire

Rik

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 4531

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 09 Augustus 2016

Australië

14 September 2012 - 25 Juni 2013

U.S.A.

Landen bezocht: