Final weeks in 'Merica and arrival in NL! - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu Final weeks in 'Merica and arrival in NL! - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu

Final weeks in 'Merica and arrival in NL!

Door: Rik den Haan

Blijf op de hoogte en volg Rik

03 Juli 2013 | Verenigde Staten, Eau Claire

Beste mensen mijn avontuur in de U.S. is inmiddels afgelopen.
In de laatste 2 maanden heb ik nog aardig wat dingen gedaan en meegemaakt die ik nog even moet vertellen in mijn laatste verslag.

Ik begin maar met het feit dat mijn North High School jaar voorbij is en dat het Track & Field seizoen erg leuk was. Na ijshockey en track heb ik een aardige conditie gekregen en erg veel mensen leren kennen!

Doordat er in Mei nog behoorlijk wat sneeuw bijgekomen was waren er best veel Track Meets (soort van hardloop wedstrijden) afgelast. Maar heb er aan het einde van het schooljaar toch nog met een aantal meegedaan.

Verder heb ik de laatste tijd aardig ronderijst, door de staat en door het hele land.
Als eerste ben ik naar Massena, Iowa geweest waar familie van mijn gastgezin woont. Het was een super klein en afgelegen dorpje. Ik denk niet dat ik in zo'n dorp zou kunnen wonen maar het was wel even grappig om dit te kunnen zien.

Ook ben ik nog naar aardig wat sportwedstrijden geweest. Als eerste naar een Minnesota Wild ijshockey wedstrijd. Dit was een NHL wedstrijd die dus behoorlijk agressief was en waarbij ik nog een gevecht gezien heb op het ijs. Want dat mag allemaal gewoon :p.
En dan ben ik nog in dezelfde staat naar een Minnesota Twins honkbal wedstrijd geweest. Dit was iets minder interessant aangezien er toch best weinig gebeurt bij zo'n wedstrijd. Dus heb maar een beetje zitten praten met vreemdelingen.

De langste reis van het jaar was naar Emory, Texas. Moesten we even 18 uur in de auto gaan zitten om naar Texas te gaan. Maarja.. het was daar dan wel lekker warm en er lag eens een keer geen sneeuw. We zijn daar voor een weekje gebleven en hebben eigenlijk elke dag gevist. Dat was wel even nieuw voor mij, maar het was best leuk achteraf.

Na de Texas trip had ik nog een paar dagen school en daarna begon de vakantie met de west coast trip.
Die ging naar Phoenix, Arizona / Grand Canyon, Arizona / Las Vegas, Nevada / Los Angeles, California / Yosemite National Park, California en San Francisco, California. Heb hier zo veel gedaan dat u/je daar maar even mijn Facebook foto's voor moet bekijken.

Na deze reis van 2 weken moest ik toch echt naar huis. En ja, ondertussen ben ik daar dus ook.

Foto's staan allemaal of Facebook!

See ya later 'Merca and Hello Netherlands!

Rik

  • 03 Juli 2013 - 20:08

    Anita:

    Wat een verrassing (en wat leuk) dat je nog een reisverslag hebt geschreven. Nu is de cirkel weer rond :)

  • 03 Juli 2013 - 20:13

    Herman:

    Leuk rik,
    Heb de foto's gezien en een paar verhalen gehoord vanavond :)

  • 04 Juli 2013 - 13:43

    Joan:

    Ha Rik, leuk dat je nog een laatste verslag hebt geschreven!
    Ik hoop je snel een keer te zien, we zijn al dicht bij elkaar in de buurt geweest maar elkaar
    zien is nog niet gelukt :p
    groetjes Joan

  • 08 Juli 2013 - 14:49

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hoi Rik,

    Ook wij hadden er niet meer op gerekend dat je dit verslag nog zou maken, maar wij vinden het leuk. Wij hebben niet het gevoel dat Facebook ons iets extra's brengt dus daar zitten wij niet op. Zodoende kunnen wij je foto's niet bekijken maar daar zal vast nog wel eens een andere mogelijk voor komen. Onze reactie komt een beetje laat omdat we een paar dagen weg geweest zijn en dan wordt er niet in het postvak in gekeken.Ondertussen zul je wel weer een beetje gewend zijn aan de Nederlandse gebruiken en toestanden dus je zult je draai wel weer vinden hier.
    Groetjes en tot ziens,

    Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eau Claire

Rik

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4543

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 09 Augustus 2016

Australië

14 September 2012 - 25 Juni 2013

U.S.A.

Landen bezocht: