Eerste maand in The U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu Eerste maand in The U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu

Eerste maand in The U.S.A.

Door: Rik den Haan

Blijf op de hoogte en volg Rik

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Eau Claire

Beste lezers :p,

Hier is dan mijn 2e reisverslag. Elke week een reisverslag gaat me inderdaad niet lukken, dus ik heb besloten om, om de maand een reisverslag te schrijven. Dan heb ik ook wat meer te vertellen.

Om te beginnen.. school: Ik ben ondertussen wel gewend aan de school, kan nu blind alle lokalen vinden, dus dat gaat wel goed. Ook heb ik al wat meer vrienden gemaakt, alleen omdat de school mij in meer lagere dan senior klassen heeft ingedeeld heb ik nog niet zo veel mensen van mijn leeftijd ontmoet. Ik ga de school vragen of ik in wat meer senior klassen ingedeeld kan worden (aangezien de lessen nu ook wel erg makkelijk zijn). En ik ga bij het ijshockey team en de paintball club. Lijkt mij een goede manier om nog wat meer mensen te leren kennen. En een beetje beweging is niet verkeerd in het land van fastfood :p.
Ik kan nu wel begrijpen waarom Amerikanen vaak een buikje hebben. Meer dan de helft van de reclames hier gaan namelijk over eten, en de rest over de verkiezingen (waarin ze zichzelf niet promoten, maar de concurrentie voor schut zetten. Verdomde irritant af en toe!). En restaurants zoals wij ze gewend zijn hebben ze hier niet. Het is of een fastfood keten of een buffet. Dus ik neem het de Amerikanen niet kwalijk :p.
En verder over de school: De meeste kinderen gaan na school met de bus naar huis en gaan daarna huiswerk maken, dus ijshockey en paintball zijn denk ik ook wel een goede manier om na school wat meer te doen te hebben (huiswerk heb ik namelijk ook niet, wat ik niet zo erg vind :D).

Verder heb ik deze week te horen gekregen dat de host-family waar ik nu ben een welcome-family is. AFS (de organisatie) heeft een fout gemaakt en heeft het mij en mijn ouders niet laten weten. Maar ik ga dus weer verhuizen. Gelukkig gaan ze wel in dezelfde regio naar een ander gezin zoeken zodat ik niet naar een andere school hoef. En ze gaan een gezin zoeken met kinderen die ook op North High zitten. Dus misschien is het wel geluk bij een ongeluk :). Even afwachten nog.

En als laatste heb ik vrijdag en zaterdag Homecoming gehad. Dit is een soort schoolfeest.. waarvan ik eigenlijk niet precies weet waarom het er is. Maar op vrijdag was een een parade met een aantal versierde auto's en dan na afloop een football game. Die mijn school natuurlijk weer verloren heeft, aangezien we een best wel slecht football team hebben. En op zaterdag was er een feest op school. Ik verwachtte een hoop country muziek omdat veel mensen daar naar luisteren, ik vindt het echt rot muziek :p maar misschien moet ik er gewoon even aan wennen. Ongeveer alle muziek die ik heb is Made in America, alleen zit er geen enkel country nummer tussen. Ik had ook niet verwacht dat dat populair is hier. Maarja.. gelukkig was het uiteindelijk nog best vol te houden qua muziek, er zat wel wat country tussen maar gelukkig niet veel :D. Ik heb me dus nog best vermaakt.

En ik heb trouwens ongeveer een week geleden mijn eerste geweer vastgehouden. Een paar mensen van school brachten mij en nog 3 andere exchange students naar een kleding en vis winkel, waar ze dus ook een aardige voorraad aan wapens hebben hangen, die iedereen gewoon kan pakken. Dus dat was ook wel een belevenis!

Ik zal weer wat foto's toevoegen voor de mensen die dat leuk vinden!

Groeten,
Rik

Tot over 8 maanden!

  • 16 Oktober 2012 - 07:14

    Jaap Den Haan:

    Hoi Rik,

    Leuk bericht van je! Dat jij niet van country muziek houdt zeg ...
    Het gedoe met welcome of host family is inderdaad heel onhandig, vervelend dat AFS daar onduidelijk in is geweest. Enfin, hopelijk snel een goede oplossing.

    Vevelend dat je geen huiswerk hebt trouwens :p

    Verder heel veel plezier in Big Mac land.

    Groetjes, Jaap

  • 16 Oktober 2012 - 11:54

    Anita:

    Ha Rik,
    Wat goed dat je weer een verslag hebt gemaakt. Een keer per maand is inderdaad een prima idee. De foto's vind ik ook leuk om te zien. Die zorgen ervoor dat ik me iets beter voor kan stellen in wat voor omgeving je nu woont en rondloopt en dat vind ik erg leuk.
    Lijkt me een goed plan om te vragen of je naar een senior class mag. Het is natuurlijk leuker om bij leeftijdsgenoten te zitten en wie weet leer je dan ook nog iets op school :) Succes daarmee.
    Hoe zit het trouwens met jouw buikje? Ben benieuwd of je al aan een grotere maat toe bent!!

    Groetjes en veel plezier (hopelijk snel in een ander gezin).
    Anita

  • 18 Oktober 2012 - 15:29

    Joan:

    Hi Rik,

    Leuk om je verhalen te lezen! De tijd gaat wel snel hè, je bent alweer ruim een maand weg.
    Nog 7 keer een stukje schrijven en dan kom je alweer bijna terug :)
    Jammer dat het een beetje mis is gegaan wat het gezin betreft, hopelijk kun je snel naar een
    ander gezin en het zou leuk voor je zijn als daar dan kinderen zijn waar je het goed mee
    kunt vinden!
    Nou Rik, veel plezier verder en ik blijf je "volgen".

    groetjes Joan

    PS: leuke foto's!

  • 19 Oktober 2012 - 17:37

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hoi Rik,

    Deze keer reageren wij ietsje trager dan bij je vorige verslag. Volgens ons heb je best een beetje schrijftalent. Vann wie je dat hebt, gaan we maar niet over speculeren, maar je hebt er wel je best op gedaan. Misschien kun je er later wel wat mee. We hebben de foto's ook bekeken, waar jij met dat geweer staat ziet er wel gevaarlijk uit. Je komt toch niet als bandiet terug ?

  • 19 Oktober 2012 - 17:51

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hoi Rik,

    Hier zijn we alweer. Onze vorige reactie was onverwacht geplaatst, toen ik probeerde een n van vann te verwijderen. Blijkbaar mag je in deze reacties geen taalfouten maken.
    Verder hopen we dat je weer in een leuke familie terecht komt. Het is heel belangrijk dat je het naar je zin hebt. Veel plezier gewenst in de komend tijd.

    Groetjes, Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eau Claire

Rik

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4535

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 09 Augustus 2016

Australië

14 September 2012 - 25 Juni 2013

U.S.A.

Landen bezocht: