Maandje 2 in de U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu Maandje 2 in de U.S.A. - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu

Maandje 2 in de U.S.A.

Door: Rik den Haan

Blijf op de hoogte en volg Rik

08 December 2012 | Verenigde Staten, Eau Claire

Oeps.. ben een beetje laat met dit reisverslag. Was even aan het verhuizen!

Beste Nederlanders,

Ben dus in de tussentijd weer naar een 2e en 3e gezin verhuist.
Bij het 2e gezin wist ik niet hoe lang ik daar zou blijven, het hing er vanaf wanneer ze het definitieve gezin zouden vinden. Uiteindelijk na een week kwam iemand uit mijn klas er achter dat haar buren mij wel wilde hebben om hun huis te terroriseren voor de komende 7 maanden. Het zijn wel buren maar ze wonen wel een aardig eind van elkaar af. Het is nogal afgelegen waar ik nu woon. Maarja.. na een week papierwerk en screening ben ik naar het laatste huis heen verhuist, midden in een schoolweek. Best vermoeiend al dat verhuizen :p.
Ik heb nu dus wel eindelijk een gezin waar ik kan blijven, en dat is toch wel lekker. Het zijn ook hele aardige mensen, ze zijn echt het tegenovergestelde van de vorige 2 gezinnen. Het eerste gezin praatte bijna niet en nu praten ze zo veel dat ik er hoofdpijn van krijg, even aan gaan wennen dus. En het 2e gezin had een behoorlijk ranzig huis met honden die alles kapot maakte, en nu is het huis netjes als een malle en de honden luisteren ook nog :D. Gaat lekker dus!
Het gezin bestaat uit een moeder (Teresa) en een vader (Brad) en een 10 jaar oude zoon (Branton). Verder hebben ze nog 2 honden, 4 paarden en 2 katten. Niet weinig dus!

Hockey... heb tegenwoordig elke dag training en ongeveer 2 wedstrijden per week, waar ik niet in meespeel omdat ik niet goed genoeg ben natuurlijk :p. De trainingen zijn op zich wel leuk en het zorgt er voor dat ik niet aankom met al dat fastfood hier, ben btw dus NIKS aangekomen, daar zat AFS toch even goed fout (ze waarschuwde iedereen die naar Amerika ging dat die zeker weten zouden aankomen). De trainingen zijn dus een goeie manier om wat te doen te hebben na school en wat mensen te leren kennen. Ook al is het af en toe wel wat veel, elke dag training. En ik heb trouwens ondertussen wel ontdekt dat mijn school niet de beste is in sport. Ze hebben bijna alle american football en soccer games verloren. Heb vaag het gevoel dat dat nu ook gaat gebeuren met het ijhockey team. Ze zeggen hier trouwens gewoon hockey in plaats van ijshockey omdat er geen hockey op gras is zoals wij dat wel hebben.

Oohja even over het weer praten: het heeft hier ook al een paar keer gesneeuwd en deze ochtend was het -11C :S. En dan hebben ze het nog steeds warm hier! Ik moet me maar eens goed gaan voorbereiden denk ik. Straks moet ik in de ochtend in -20 buiten op de bus gaan wachten! Als ik straks weer terug ben in Nederland voelt het waarschijnlijk net alsof ik in een of ander tropisch land aankom.

That's it for the month!

En de foto's staan natuurlijk weer onderaan!

Groet,
Rik


Tot over (minder dan) 7 maanden!


p.s. Iedereen die mij op mijn verjaardag een kaartje heeft gestuurd, SUPER BEDANKT! Ik kan niet iedereen een kaartje terug sturen, dus doe het maar even op deze manier.

  • 08 December 2012 - 18:45

    Jaap Den Haan:

    Mooi verhaal man. Eindelijk in je home aanbeland, en ook nog super aardige mensen.
    Leuke foto's ook, die foto met die auto en het hert, is dat echt of ge-foto-shoped?

    Have fun man is de VS. Hier is het trouwens prutweer. Sneeuw en gedoe, ofwel lange files.

    groetjes Jaap

  • 08 December 2012 - 19:02

    Marieke Hallo:

    Klinkt goed Rik! Goed dat he eindelijk je goede gezin hebt! Leuk dat je mee mag doen in de sporten helaas mag ik dat niet. Ik dacht ook elke dag trainingen en wedstrijden, no way dat ik aankom. Nou 4 maanden en 12 kilo later heb ik besloten dat t niet mijn schuld is aangezien ik zelf nooit fastfood eet en bekend sta als het uitwisselingskonijn door mijn verslaving aan gezond eten! Ik ben jaloers op je dieren hoor zou wel vet zijn een paar paardjes haha! Bij mij is het ook al zo koud. Gister een uur gefietst waren me wangen bevroren nu helemaal uitslag door de kou dus tip je hele hoofd beschermen totdat je bijna niet meer kunt zien!!

  • 09 December 2012 - 09:06

    Ieteke:

    Hoi Rik,

    Wat schrijf je tegenwoordig toch een superleuke reisvlagen. Ik zie alles zó voor me zonder dat ik de foto's had gezien!! Heel veel plezier daar!! En tot over (minder dag) 7 maanden.

    Iet

  • 09 December 2012 - 09:27

    Ieteke Oud:

    Hoi Rik,

    Ik weet niet wat er net met mijn toetsenbord aan de hand was, maar geen enkele letter pakte, daarom had ik snel mijn reactie afgerond. En ik zie dat er een hoop kulliebullie in staat!! haha. Maar hij stond scheef, ergens op. Dus nu zal ik het even overdoen. Hier is het prutweer, eergister leek het nog wel te gaan sneeuwen, maar het is weer natte troep natuurlijk, dus geen sneeuwballen gooien.
    Ik vind het hier nu al koud, kun je nagaan, wat jij daar meemaakt. Brrrrr - 20, ik moet er even niet aan denken, vooral niet aan die dooie handen en voeten, de rest kun je nog wel 6 lagen dik inpakken, toch!!

    Nou , let op dat je geen visstick wordt!!! Veel plezier in de "dierentuin". Ik denk dat Marloes dat ook wel gaaf zou vinden trouwens, honden en paarden!! Misschien ben je wel een super jockey als je terugkomt, zou toch zo maar kunnen?

    Dus een "super jockey ipv superijshockey! "

    Nou veel plezier, eindelijk een vast honk, pfffff het werd een keer tijd, zeg!

    groetjes,

    Iet

  • 09 December 2012 - 10:36

    Ria:

    Hoi Rik,
    Leuk om je verslag te lezen. Goed verhaal! En heel fijn om te lezen dat het goed met je gaat Eindelijk een vaste stek in een leuk gezin. Heel veel plezier gewenst en ik zie uit naar je volgende verslag. Groetjes,
    Ria

  • 09 December 2012 - 12:17

    Anita:

    Ha Rik,

    Het is weer leuk om je verhaal te lezen. Ik vind het een hele prestatie dat je ondanks de verhuizingen en de drukte toch een nieuw verslag hebt geschreven. Ik heb het vermoeden dat je nu in het weekend ook een hoop te doen hebt. Volgens mij houden Teresa en Brad je wel bezig. Het is trouwens maar goed dat we je een beetje netjes hebben opgevoed :) dan is het misschien goed vol te houden in zo'n keurig huis. Sowieso beter dan in de troep, lijkt mij!! Veel plezier verder in de States.

  • 09 December 2012 - 14:06

    Peter :

    Laatst zat ik naar de radio te luisteren en hoorde de nieuwslezer wat merkwaardige berichten voorlezen.

    Bij opgravingen in het Limburgse Voerendaal is een Romeinse nederzetting blootgelegd. De nederzetting was in zo'n gave staat dat de Romeinen meteen op de archeologen begonnen te schieten.

    Extremisten hebben gisteren allerlei vernielingen aangericht. In de haven is een rubberboot opgeblazen. Op het vliegveld is een vliegtuig de lucht in gevlogen en in een broodjeszaak is de staat van beleg afgekondigd.

    Bij een lopend buffet in het Brabantse Veghel zijn tientallen gewonden gevallen. De deelnemers moesten achter een bestelauto aan lopen die gevuld was met overheerlijke broodjes, Franse kaas, Ardenner ham, luxe paté's, wildbraad en diverse wijnen. Tegen de organisator, die zelf de bestelauto bestuurde, is proces-verbaal opgemaakt. De man had ter verhoging van de feestvreugde de snelheid zo nu en dan opgevoerd tot 60 km per uur.

    Het weer: in grote delen van het land ondervinden de rukwinden ernstige hinder van het verkeer. Dit was dus tevens een verkeersbericht.

    En dan tot slot nog een oproep. De oproep is voor de heer B. Botje, varende met zijn schip richting Zuid-Laren. De heer Botje wordt verzocht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de ANWB-alarmcentrale. Zijn familie in Amerika vraagt zich af waar hij blijft.

    Heel veel plezier daar in Eau Claire.
    Peter

  • 09 December 2012 - 15:15

    Joan:

    Hi Rik,

    Leuk om weer wat van je te horen. Ik wordt wel een beetje op de hoogte gehouden door je ouders maar het is extra leuk om van jou zelf te horen.
    Je hebt ook een hele leuke manier van schrijven, je hebt talent! :).
    Fijn dat je nu in een leuk gezin bent en dat je pas over (minder dan) 7 maanden weer hoeft te verhuizen.
    Geniet er verder van en sterkte met de kou.

    groetjes Joan

  • 10 December 2012 - 11:01

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hallo Rik,
    Deze keer lopen wij een beetje achteraan. Ouwe mensen hè ! Maar natuurlijk willen wij wel reageren. Je hebt er weer flink werk van gemaakt. Mooie foto's ook. Vooral dat hert, achterop die auto. Hoe lang heb je achter je kersthapje aan gereden ? Wij weten nu al wat jij met kerst te eten krijgt.
    Als de prestaties op sportgebied tegenvallen wordt het tijd dat die hollander opgesteld wordt. Die zal ze eens een poepie laten ruiken, waardoor jij straks een profcontract krijgt.
    Verder hopen wij dat je een leuke tijd zult hebben op je nieuwe adres.

    Groetjes, Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eau Claire

Rik

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 4533

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 09 Augustus 2016

Australië

14 September 2012 - 25 Juni 2013

U.S.A.

Landen bezocht: