Nu al de 3e, 4e en 5e maand? JAH! - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu Nu al de 3e, 4e en 5e maand? JAH! - Reisverslag uit Eau Claire, Verenigde Staten van Rik Haan - WaarBenJij.nu

Nu al de 3e, 4e en 5e maand? JAH!

Door: Rik den Haan

Blijf op de hoogte en volg Rik

05 Maart 2013 | Verenigde Staten, Eau Claire

Zooo had er de laatste 3 maanden niet echt meer aan gedacht om een nieuw reisverslag te maken. Dus elke maand een nieuw reisverslag is ook niet gelukt. Miss elke 3 maanden dan maar?

Ik denk dat ik bij kerstmis ongeveer moet beginnen:
Kerstmis hier is echt veel belangrijker/groter dan bij ons. Sommige mensen lenen zelfs geld om cadeautjes te kopen voor kerstmis.
De hoeveelheid cadeautjes die ze hier in huis hadden was niet normaal! Heb wat foto's zodat iedereen dat ook even kan zien.

De laatste 3 maanden was ik vooral druk met (ijs)hockey. Hier noemen ze het hockey omdat ze geen (veld)hockey hebben. Het seizoen is nu over en we hebben 3 wedstrijden gewonnen en 20 verloren. Het team was niet bepaald goed omdat er normaal gesproken een Junior-Varsity en Varsity is. Varsity is voor ongeveer 16-17-18 jaar oude spelers en JV 14-15-16, maar omdat er niet genoeg spelers waren en er maar twee 18 jarige spelers waren en 1 daarvan was ik (en ik speelde geen wedstrijden) was er dit jaar geen JV team. Dus het team was behoorlijk jong terwijl we toch tegen alle Varsity teams moesten spelen. Dus moeilijk moeilijk! Maar wel een van de leukste dingen die ik tot nu toe gedaan heb :D. Misschien is het zelfs wel een idee voor als ik terug ben.

Gisteren is het 3e seizoen begonnen, en ik doe nu Track & Field. Dat is vooral rennen geloof ik. En andere dingen, maar dat moet ik nog ontdekken. Heb net als (ijs)hockey gewoon een sport gekozen en dan zie ik wel of ik er goed in ben :p.

Verder sneeuwt het hier al een paar maanden nu. En vandaag heb ik voor de 4e keer sneeuwvrij en heb ook nog een keer 2 uur vertraging gehad van school (uitslapen heuh!). Het is dus een tijdje geleden dat ik de zon gezien heb. De sneeuw heeft wel een voordeel omdat ik nu al een paar keer op de sneeuwscooter "snelwegen" geweest ben. Ze hebben hier speciale routes voor sneeuwscooters en je kan zo door heel Wisconsin heen scheuren :D.
Ben ook al een paar keer wezen snowboarden in ECHTE bergen deze keer. Ze hebben hier wel een aantal mooie plekken allemaal ongeveer een uur verderop (wat hier trouwens niks is :p). Volgend weekend ga ik waarschijnlijk naar Minneapolis om daar te snowboarden met de andere exchange-students. Oven Minneapolis gesproken.. ben ook naar The Mall Of America geweest (het grootste winkelcentrum in Amerika). Met een pretpark er midden in :o! Dat was wel even gaaf om te zien.

Als Branton's voetbal wedstrijden beginnen gaan we waarschijnlijk nog wat vaker naar Minneapolis en dan kan ik ook het centrum zien. Heb namelijk nog niet echt een grote stad gezien. Maarja.. heb me ook ingeschreven voor de west-coast trip aan het einde van het jaar. Dus dan krijg ik L.A. en Las Vegas en nog een aantal andere grote steden te zien. Dat wordt dus nog wat! :D

Dat was het dan weer.. houwdoe!

  • 05 Maart 2013 - 22:43

    Anita:

    Ha Rik. Wat leuk dat je weer een verslag hebt geschreven. Ik had er al niet meer op gerekend :) Ik lees toch steeds nieuwe dingen in je verslagen. Succes met Track & Field; zal vast ook wel leuk worden.

  • 05 Maart 2013 - 22:59

    Jaap Den Haan:

    Zoooo man, ik ben jaloers op je. Leuke dingen doe jij.
    Vooral de met de scooter door de sneeuw lijkt me erg leuk.

    Zag pas op tv wat opnames over Vegas, dat ziet er echt heel leuk uit, vooral als je van licht houdt. Indrukwekkend.

    Nog veel plezier en groetjes daar.

    Hug!

    Jaap

  • 06 Maart 2013 - 11:49

    Joan:

    Hé Rik, eindelijk zeg. Ik vroeg me al af waar je bleef met je verhalen :). Gekheid hoor, ik snap best dat je
    daar niet steeds over na loopt te denken.
    Het klinkt allemaal wel leuk joh, je gaat vast de sneeuw nog missen als je weer terug bent!
    Nou, veel plezier nog verder en tot over een maand of 4?

    groetjes Joan

  • 06 Maart 2013 - 13:23

    Herman:

    Weer een leuk verslag Rik ^_^

  • 06 Maart 2013 - 17:33

    Oma En Opa Zegwaard:

    Hoi Rik,

    Je hebt ons verrast, dat je weer tijd gevonden hebt om een verslag te schrijven. Leuk om te lezen dat jij jezelf goed kunt vermaken daar. Je zou bijna denken dat een jaartje Amerika, één groot feest is. Maar op een snneeuwscooter door de sneeuw scheuren lijkt mij ook wel leuk.
    Eigelijk ben jij toch een bofkont dat je dat allemaal mee kunt maken. Wij denken regelmatig aan jou, zo van: Wat zou hij nu aan het doen zijn !!
    De winter lijkt nu een beetje voorbij te zijn hier, de laatste 2 dagen is het heerlijk voorjaarsweer.

    Hartelijke groeten van

    Oma en opa.

  • 06 Maart 2013 - 19:05

    Marthy:

    Ha Rik,

    Leuk om je verhalen te lezen! De eerste drie heb ik eerder gewoon gemist..... tja, hoe dat komt.... eerlijk gezegd gewoon omdat ik niet handig genoeg met de pc ben..... waardoor ik je eerdere blogs heb gemist. Stom excuus...... dat weet ik .... maar helaas is het echt waar!!! Ik weet nog dat toen ik in Amerika was (1983/1984) mijn gastouders 1 van de eerste waren die een computer hadden.... dus eigenlijk zou ik beter moeten weten.
    Ik vind het echt super leuk dat je het zo goed naar zin hebt! Blijf genieten van alles dat je meemaakt!

    groetjes,
    Marthy

  • 08 Maart 2013 - 13:07

    Peter:

    Stonden er ook flitspalen lang de route voor sneeuwscooters..?

    Veel groeten uit Schoorl,
    Peter

  • 08 Maart 2013 - 21:22

    Ria:

    Hoi Rik,

    Leuk om je verslag te lezen en de foto's te bekijken. En vooral leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Je bent ook echt een dierenvriend geworden, heb ik begrepen. Het is ook wel een schattig hondje zeg. Geniet van deze laatste maanden in Amerika en wat zal het een geweldige ervaring zijn als het daar voorjaar wordt na al die sneeuw.

    Groetjes,
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eau Claire

Rik

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4532

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 09 Augustus 2016

Australië

14 September 2012 - 25 Juni 2013

U.S.A.

Landen bezocht: